یکی از مهمترین خصوصیاتی که یک فروشنده می بایست داشته باشد اخلاق خوب است .فروشندگان با اخلاق خوب قطعا موفق تر ، مردمی تر ، پر رونق تر و شادترند ولی در عوض کسانی که اخلاق را در مسیر کار خود قرار نمی دهند و همان گونه که همیشه هستند در جامعه حاضر می شوند اینگونه نیستند . اخلاق در فروشندگی یکی از مسائلی است که متاسفانه در کشور ایران توسط فروشندگان جدی گرفته نمی شوند و هرکسی در هر صنفی بسته به شخصیت و رفتارهای خود وارد کسب و کار می شود و به همان گونه که هست خواهد ماند . در یک محله ای از تهران دو فروشنده سوپر مارکت با اختلاف 25 متر از یکدیگر مشغول کارند . به وضوح در تصویر زیر می توان دید کدام موفق تر ، شادتر ، پر رونق تر و مردمی تر است .در اینجا مغازه دار سمت راست تصویر سوپر مارکتش در سر خیابان قرار دارد و مغازه دار سمت چپ هم در همان راستای مغازه اولی با فاصله ی 25 متر واقع شده است و هر کدام مشغول کارند . بسیاری از مشتریان از جمله خود من با نزدیک بودن مغازه اولی به سمت مغازه دوم جهت خرید روزانه میرویم . تجربه بسیاری از مشتریان این است که فروشنده ی اول اخلاق خوبی در کار ندارد و با نوع نگاه ، طرز برخورد و حرکاتش مشتری را دلسرد و نادم و پشیمان از خرید خود می کند . به راستی نظم و رونق را در کدام تصویر بیشتر می بینید ؟ بدون اینکه وارد هر کدام از این مغازه ها شده باشید شمای خواننده قضاوت کنید همین الان کدام مغازه را انتخاب می کنید ؟ 

 



مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دوربین های دیجیتال بهنام عبداللهی همه چیز Promex Steel gas cylinder packaging sulfur dioxide Vijay تولیدکننده سینی کابل نردبان کابل02133530243 Briana فریضه بی‌همتای